Att handla hos oss

För att beställa hos oss så måste man vara 18 år eller ha
målsmans godkännande.

Priser

Alla priser är inkl moms 25 %. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer.

Leverans

Våra leveranstider inom Sverige är 1-3 arbetsdagar efter att du gjort din order. Om vi inte skulle ha varan i lager så levererar vi alltid inom två veckor och meddelar er om det.

Leveranssätt

Vi skickar våra paket via Schenker, DHL eller utkörning. Väljer du att få varan hemskickad så får du en sms avi, hämtas inte paketet ut inom 2 dagar får du oftast en påminelse via brev.

Betalningsvillkor

Vi erbjuder kort betalning med betal kort, förskottsbetalning till vårt företags konto eller via postförskott där kunden betalar när han hämtar ut sitt paket.

Transportskada

Kontrollera alltid din leverans vid mottagandet. Skulle något vara skadat, anmäler du detta omgående till oss via mail med bilder på den skadade produkten. Det ska ske inom 48h från och med att du hämtat ditt paket. Det är viktigt att ni sparar embalaget + kartong om någonting är trasigt. Då detta ska in på besiktning. Om emballaget, kartong mm. inte sparas, erhålls ingen ersättning.

Garanti

För våra kunder är garantitiden 1 år om inget annat anges. Förslitningsskador och förbrukningssartiklar ingår inte på garantin. På lågenergi lampor, HPS och MH lampor gäller 6 månaders garanti från datumet du mottagit varan från oss.

Har kunden på egen hand försökt reparera en produkt innan en felsökning förbrukas garantin.

Kontakta oss alltid innan du skickar in en reklamation. Kunden står för all frakt i samband med garantin. Fakturan skall bifogas och varan skall levereras i orginalförpackning.

Saknas en produkt i ditt paket? I så fall måste du meddela det inom 48h från och med att du hämtat ut paketet. Har inte anmälan gjorts inom 48h kommer vi inte att kunna ersätta dig. Därför ber vi dig att noga kontrollera din leverans snarast efter att du hämtat ut den.

Ångerrätt och Öppet Köp i 14 dagar

Enligt Distansavtalslagen har ni som kund rätt att ångra erat köp inom 14 dagar efter det att ni har mottagit varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produkt-kartongen  är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej förstörd eller skadad. Professional Grow tillämpar Distansavtalslagen. Ni som kund står för både full frakt till er samt returfrakt vid åberopande av Ångerrätt och Öppet köp under dessa 14 dagar. Vi betalar tillbaka varuvärdet (inte frakten).

Meddela till Professional Grow och returnera produkten inom 14 dagar efter det att ni har mottagit beställningen.
Varan ska vara i oförändrat skick, dvs oanvänd, ej förstörd eller skadad.
Returnera varan i produktkartongen med det avsedda emballaget.

Obs! Vid öppet köp och ångerrätt debiterar Professional Grow kunden den riktiga kostnaden för frakten, emballering och en expeditions avgift per kolli som skickas till kund, den summan varieras efter storlek samt vikt.
Det för att täcka våra kostnader vi haft i samband med din retur.

Vi har ingen möjlighet att erbjuda kunder öppet köp på specialbeställda/specialbyggda varor såsom AeroFlo, Alien Hydroponic system eller GHE DPS system.

Ej utlösta ordrar

Ej uthämtade försändelser räknas som öppet köp.
Vid retur av ej uthämtade ordrar debiteras:
* Den riktiga frakten som kostat att skicka din order fram och tillbaka till dig.
* Expeditions avgift på 89kr per kolli som skickas
* Faktura avgift 50kr.
Ej betala fakturor går vidare till inkasso bolag samt kronofogden som lägger på sina avgifter!

Varukorg
Scroll to Top